Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



tirsdag 14. september 2010

Great white

Dette er en kjempemessig bifftomat. Får utrolig store, flotte tomater som er gul/hvite med lillaskjær i skallet. Den største tomaten fra min plante iår var på nesten 650 g. Smaken er god, men den kan være litt melen. Jeg synes den passer godt til sauser, ketchup eller annen man hvor man varmebehandler tomaten. Planten bærer godt, , mange kilo tomat pr plante.
Introdusert i 1991 av Glecklers seedmen, men kan være samme type som Henderson`s crystal white fra 1941.
Frøekte, og frøene holder i 4-8 år
Spirer etter ca 6 døgn ved 22-27 grader.
Modningstype, middels.
Syn: White princess
Tomater og edderkopp 014 Tomater og edderkopp 017

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar