Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



fredag 16. september 2011

Azoychka

Dette er en sort tomat som det ikke er så lett å finne frø fra. Sorten er en gammel heirloomtype, opprinnelig funnet på et fuglemarket i Moskva. Navnet er et russisk kvinnenavn.
Planten produserer gul/orange, mediumstore tomater, og smaken er nydelig en fin blanding av frisk og søt. Passer godt til tomatsalaten eller til varmebehandling.
Planten blir medium høy (150-170cm), og den er relativt sykdomsfri.
Bør dyrkes i drivhus.
Tomatene inneholder svært få frø, og sorten er vanskelig å finne for salg. En liten go`bit.
Tomater  2011 001Tomater  2011 004Tomater  2011 010
Tomater  2011 010

1 kommentar:

  1. Dette var en riktig fotogen tomat =) Spennende med så mange tomat typer du presenterer her på bloggen. Jeg skal jammen lese og lære litt mens jeg er her!

    SvarSlett