Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



lørdag 3. september 2011

Blondkopfchen

Nydelig babycherrytomat, planten får en mengde blomster og like mye små gule tomater. Sorten er opprinnelig fra Tyskland, og man finner opptegnelser om den helt tilbake til 1947.
Den har en fantastisk smak, passe sødme og fin fasthet.
Synonym: Gelbe dattelweintomate, Ildi, Lemon drop og Little blond girl.
Planten blir ca 150-170 høy, bør helst stå i drivhus.
Hagen i Juli 026
Tomater  2011 126Tomater  2011 136

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar