Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



mandag 19. september 2011

Green giant

Dette er en heirloomsort fra Reinhard Kraft i Tyskland. Planten produserer moderat med store grønne bifftomater som har en frisk og god smak. Frukten har få frø, og planten blir middels høy (150-180 cm)
Den trives best i drivhus, og er en sen type. Planten er relativt sykdomsfri.
Tomater  2011 039Tomater  2011 042

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar