Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



søndag 10. august 2014

Toftegaard røde miniplomme

En fantastisk miniplomme (drue) tomat fra gartneriet Toftegaard som ligger i Danmark. Sorten blir ca 180- 200 cm høy og bærer rikelig med små avlange røde druetomater. Smaken er utrolig god, nesten som små tomat sukkertøy.
Indeterminate, kan stå både på friland og i drivhus
Anbefales.
Tomater 7 aug 14 017

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar