Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



onsdag 20. august 2014

Violet Jasper

Dette er en heirloomsort fra Kina som først ble gitt til SeedSavers av Hristo Hristov som kommer fra Bulgaria, da under navnet Tzi Bi U.
Sorten produserer riktlig med mørkerøde tomater med mørke grønne striper i skinnet. Smaken er god. Planten blir ca 180 cm høy . Dette er en sort som ikke er så lett å få tak i frø fra.
Indeterminate, heirloom, sorten bør stå i drivhus. Syn: Tzi Bi U.
DSC_0041

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar