Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



tirsdag 2. september 2014

Orange Zebra

Flott tomatsort fra tomatforedleren Tom Wagner. Han har krysset frem en hel rekke tomatsorter, og særlig mange stripete slag. Endel av disse er ikke helt stabile og kan ha striper både i gult og grønt.
Orange zebra produserer godt med stripete tomater med sterk og god tomatsmak. Planten blir ca 160-170 cm høy.
Indeterminate, sorten bør stå i drivhus.
DSC_0013DSC_0018

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar