Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



fredag 26. oktober 2012

Egenhøstede tomatfrø til salgs.

Iår også har jeg  noen overskuddsfrø som jeg har høstet gjennom årets sesong. Noen av typene har jeg bare få frø av, andre har jeg flere.
Frøene er gjæret og tørket, slik som det blir anbefalt.
Posene inneholder mellom fra 5 – 10 stk frø, alt ettersom hvor mye frø jeg har av denne sorten, og hvor mye eller lite frø tomatypen produserer.
Hver pose koster 10 kr + porto. Er du intressert så send meg en mail til:
epelargon@gmail.com
Jeg er også intressert i å bytte, så har du noen tomattyper du ikke finner på bloggen min , og er intressert i et bytte så send meg gjerne  en mail om det.
Håper du finner noe som er interessant, tomater er GØY!
Informasjon om hver av sortene i listen finner dere i sidemenyen på høyre side.

  • Alaska
  • Amana Orange (utsolgt)
  • Amazonas tomat
  • Amish paste
  • Andine Cornue
  • Anmore treasures
  • Azoychka
  • Banana legs
  • Beefsteak Crimson Cushion
  • Black Krim
  • Black Russian
  • Blondkopfchen
  • Bonny Best
  • Brandywine
  • Brown berry
  • Bull`s heart
  • Bush Beefsteak
  • Camp joy
  • Carbon
  • Cheerio
  • Cherokee purple
  • Cherry snowball
  • Coyote
  • Costoluto Genovese  (Utsolgt)
  • Cuban yellow grape
  • Currant Gold Rush
  • Currant White
  • Czech`s exellente
  • Delicious
  • Dikaja rosa
  • Dorothy`s green
  • Druzba
  • Dubrava
  • Early wonder
  • Esikos botermo
  • Flamme
  • Fruhe Liebe
  • Galina`s
  • Georgian streak  (Utsolgt)
  • German strawberry
  • Giant Belgium
  • Glacier
  • Gold Medal quisenberry
  • Gold nugget
  • Golden Queen
  • Great White (Utsolgt)
  • Green giant
  • Green Grape
  • Green pineapple
  • Green Sleeves
  • Gregori`s altai
  • Hawaiin currant
  • Hezhou (Utsolgt)
  • Hillbilly
  • Hundred&thousand (Utsolgt)
  • Hungarian heart
  • Ida gold (Utsolgt)
  • Isis Candy
  • Italian Sweet
  • Japanese trifle black
  • Jaune coeur de pigeon
  • Jersey devil  (Utsolgt)
  • Kimberley
  • Koritschnevaja sliva
  • Manitoba (bush)
  • Marianna`s peace
  • Mexico Midget
  • Micro Tom
  • Miel du Mexique
  • Mini oxheart
  • Moonglow
  • Mortgage Lifter VFN
  • Nepal
  • Omar`s Lebanese
  • Orange banana
  • Orange bourgain
  • Orange icicle
  • Orange russian
  • Orlov Yellow giant (Utsolgt)
  • Outdoor girl
  • Pink loveapple
  • Pomidor Pokusa
  • Polar Baby (Utsolgt)
  • Porter
  • Prune noire
  • Purple Russian
  • Risentraube
  • Rocky
  • Russian Anna
  • Russian big Roma
  • Russian Oxheart
  • Saint Pierre
  • San Francisco Fog
  • Shygan
  • Siletz
  • Silvery fir tree
  • Snow white
  • Speckled Roman
  • Striped Cavern (utsolgt)
  • Striped German
  • Stupice
  • Sub arctic plenty
  • Sugar lump
  • Super Roma
  • Tomatito De Jalapa
  • Tres Cantos
  • Tschernij Prinz
  • Varigert Heirloom
  • Vilma
  • Vintage wine
  • Vishenki rød
  • Washington cherry
  • Whippersnapper
  • Wild Texas

7 kommentarer:

  1. Vi har mange tomater vi også, men dette tar kaka! Utrolig! Helt enig, tomater er kjempe gøy! Blir mye tomater på deg da skjønner jeg. Må ta en titt på lista di :-)

    SvarSlett
  2. Jeg har absolutt litt lyst å kjøpe noen frø av deg, noen du vil anbefale for en som ikke har drivhus, ikke har årevis med erfaring og ønsker seg "spisetomater"?

    Skal lese gjennom lista di også, men om du har lyst å anbefale sånn 2-3-4 sorter tar jeg gjerne mot forslag :)

    SvarSlett
    Svar

    1. Hei Tara. Kan du ikke sende meg en mail så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan.
      Min mailadr er: epelargon@gmail.com

      Slett
  3. Hei!

    WOW, så mange fine tomater du har!
    Har du frø av Sub Artic plenty, Polar baby, og Alaska å selge meg?

    Hilsen Randi

    SvarSlett
    Svar
    1. Sender du meg en mail så kan det ordnes :)

      Slett
  4. Oioioi, tomater er nok ikke bare tomater ser jeg på lista di :)) La meg til her også.

    SvarSlett
  5. Å så mange forskjellige flotte tomater, jeg gleder meg til de jeg får i posten.
    Jeg tørr ikke å plante enda flere for de trenger jo stell og omsorg for å gi frukt.
    God helg fra Meg Marit.

    SvarSlett