Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



tirsdag 15. oktober 2013

Tomatfrø til salgs

I år også har jeg  noen egenhøstede overskuddsfrø som jeg legger ut for salg eller bytte. Noen av typene har jeg bare få frø av, andre har jeg flere.
Frøene er gjæret og tørket, slik som det blir anbefalt.
Posene inneholder fra 5 – 10 stk frø, alt ettersom hvor mye frø jeg har av den sorten, og hvor mye eller lite frø tomatypen produserer.
Hver pose koster 10 kr + porto. Er du interessert så send meg en mail til:
epelargon@gmail.com
Jeg er også interessert i å bytte, så har du noen tomattyper du ikke finner på bloggen min , og er interessert i et bytte så send meg gjerne  en mail om det.
Håper du finner noe som er interessant, husk at tomater er GØY og SUNT!
Informasjon om hver av sortene i listen finner dere i sidemenyen på høyre side.

  • ACE 55 VF
  • Alaska
  • Amazonas tomat
  • Amish paste
  • Andine Cornue
  • Angora supersweeet
  • Anmore treasures
  • Anty Ruby`s german green
  • Azoychka
  • Bali ruffled
  • Banana legs (utsolgt)
  • Beefsteak Crimson Cushion
  • Bicolor cherry
  • Big yellow Simpson
  • Black Krim
  • Black Russian
  • Blondkopfchen
  • Blue fruit
  • Bonny Best
  • Brandywine
  • Brown berry
  • Bull`s heart
  • Bush Beefsteak
  • Camp joy
  • Carbon
  • Caro rich
  • Ceriola F1
  • Cheerio
  • Cherokee purple
  • Cherry snowball  (utsolgt)
  • Coyote
  • Cuban yellow grape (utsolgt)
  • Cuor di bue
  • Currant Gold Rush
  • Currant White
  • Czech`s exellente
  • Dansk export
  • Delicious
  • Dikaja rosa
  • Dorothy`s green
  • Dr Carolyn
  • Druzba
  • Dubrava
  • Early wonder
  • Esikos botermo
  • Flamme
  • Fruhe Liebe
  • Galina`s
  • German strawberry
  • Giant Belgium
  • Glacier
  • Gold Medal quisenberry
  • Gold nugget
  • Golden Queen
  • Green giant
  • Green Grape
  • Green pineapple
  • Green Sleeves
  • Gregori`s altai
  • Half black cherry
  • Hawaiin currant
  • Hillbilly
  • Hungarian heart
  • Indigo rose
  • Isis Candy
  • Italian Sweet
  • Japanese trifle black
  • Jaune coeur de pigeon (Utsolgt)
  • Kellog`s breakfast
  • Kimberley
  • Kiwi
  • Koritschnevaja sliva
  • Manitoba (bush)
  • Marianna`s peace
  • Mei wei
  • Mexico Midget
  • Micro Tom
  • Miel du Mexique
  • Mini oxheart
  • Moonglow
  • Mortgage Lifter VFN
  • Nepal
  • Ola Polka
  • Omar`s Lebanese
  • Orange banana
  • Orange bourgain
  • Orange icicle
  • Orange russian
  • Orange zebra
  • Organza
  • Outdoor girl
  • Oziris
  • Pale purple perfect
  • Pink loveapple
  • Pomidor Pokusa
  • Porter
  • Prune noire
  • Purple Russian
  • Raketa
  • Risentraube
  • Rocky
  • Russian Anna
  • Russian big Roma
  • Russian Oxheart
  • Rutgers
  • Sacher
  • Saint Pierre
  • San Francisco Fog
  • Shygan
  • Sibiran
  • Sibirjak
  • Siletz
  • Silvery fir tree
  • Snow white
  • Speckled Roman
  • Sprite
  • Striped German
  • Sub arctic plenty
  • Sugar lump
  • Super Roma
  • Tessland race currant
  • Tigerette cherry
  • Tlacolula
  • Toftegaard sortestripet
  • Tomatito De Jalapa
  • Tres Cantos
  • Tschernij Prinz
  • Ukrainian purple
  • Varigert Heirloom
  • Vilma
  • Vintage wine
  • Vishenki rød
  • Washington cherry
  • Weissbeharte
  • Whippersnapper
  • Wild Texas
  • Yellow stuffer
  • Zloty Ozarowski
  • Zolotoj Petushok
  • Zolotoj Rybka

5 kommentarer:

  1. Hei hei.

    For en flott frøliste du har.
    Veldig fint å kunne lese om dine erfaringer med de ulike slagene.Tusen takk for god informasjon.
    Har sendt deg en mail om frø jeg kunne tenkt meg å kjøpe, håper du har fått den:)

    Hilsen Gro A.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Hei Elisabeth!
    Du har en veldig bra blogg som jeg finner inspirerende!
    Familien har blitt hekta på ducita cherry tomtater. Jeg kunne tenke meg å prøve å dyrke noen gode sorter selv. Ser at Sprite er din favoritt. Jeg vil gjerne kjøpe denne fra deg samt 3-4 andre frøtyper som du kan anbefale for en liten familie som elsker søte tomtaer.
    Beste hilsen Lena

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
    2. Hei Lena
      Send meg en mail (adr ligger på toppen av frølisten) , så skal jeg sende deg noen forslag :)

      Mvh
      Elisabeth

      Slett